Marianne Tregoning

Pasja Marianne, założycielki Beyond Organic Skincare, do tworzenia najczystszych, organicznych produktów pielęgnacyjnych, jest siłą napędową naszej firmy.

Ta stale udoskonalająca receptury naszych preparatów, niezmordowana
i entuzjastyczna kobieta zawsze szuka możliwości do dalszego rozwoju Beyond Organic Skincare.

Marianne zajmuje się zarówno badaniami rynku, jak i recepturami produktów, procesami produkcji oraz pracą w laboratorium.

Dlaczego zdecydowałaś się stworzyć organiczną markę kosmetyczną? Jak to wszystko się zaczęło?

Zawsze interesowałam się naturalnymi produktami, homeopatią, ziołolecznictwem i pokrewnymi dziedzinami. Jednak przekonałam się, że duża część organicznych kosmetyków miała dość tłuste konsystencje, nie była w stanie penetrować w głąb skóry lub po prostu nie działała. Podczas spaceru z moim psem po kornwalijskich wydmach trafiłam na krzew rokitnika, którego niesamowita żywotność i doskonałe działania na skórę po prostu mnie urzekły.
To wydarzenie zainspirowało mnie do pracy nad własną linią produktów, a rokitnik stał się jednym
z podstawowych i „firmowych” składników wielu produktów Beyond Organic Skincare.
Dodatkowo jestem tak wielką fanką bogatego w składniki odżywcze oleju z rokitnika, że codziennie przyjmuję jego dawkę. Znany jest on także pod nazwą zwyczajową „lśniący koń” (eng. Shiny horse), ponieważ zauważono, że konie, które podgryzają krzaki rokitnika zjadając jego owoce mają niesamowicie lśniącą sierść. Mamy zamiar wykorzystać to działanie w naszej nowej linii produktów do pielęgnacji włosów – pojawi się ona na rynku w 2015 roku!

Czym kosmetyki Beyond różnią się od innych organicznych marek dostępnych na rynku?

Główna różnica polega na tym, że nasze produkty naprawdę działają i to nie tylko tak dobrze jak kosmetyki nieorganiczne – one działają lepiej od nich. Dodatkowo niesamowicie skutecznie penetrują w głąb skóry nie zostawiając na niej tłustej warstwy.
Tę właściwość zawdzięczają sprytnym, ale w pełni organicznym recepturom. Duża liczba nagród
i wyróżnień, jakie otrzymaliśmy tylko potwierdza to,
że nasze kosmetyki naprawdę działaj.

Do kogo kierowana jest oferta kosmetyków Beyond?

Do wszystkich! Każdy z nas zasługuje na posiadanie zdrowej, promiennej cery. Oczywiście kobiety używają naszych kosmetyków częściej niż mężczyźni, ale tak naprawdę produkty Beyond są odpowiednie dla wszystkich – nawet dla dzieci. Zaspokajamy potrzeby skóry dzieci i dorosłych, ale też cery wrażliwej oraz zestresowanej, mamy także linię produktów przeciwdziałających oznakom starzenia się skóry.

Skąd pochodzą składniki waszych kosmetyków?

Tam, gdzie jest to możliwe, pozyskujemy składniki lokalnie – tak naprawdę większość ziół, które wykorzystujemy pochodzi z lokalnych upraw, a kiedy pozyskanie surowców z lokalnych upraw nie jest możliwe kupujemy składniki zgodnie z zasadami sprawiedliwego handlu (FairTrade).

Jaki procent ze stosowanych przez was składników ma pochodzenie organiczne?

Procentowa zawartość składników organicznych
w naszych kosmetykach waha się do 100 do minimum 91%. Te składniki, które nie są organiczne są jednak naturalne. Należą do nich np. emulgatory (wytwarzane
z oliwy z oliwek) i naturalne środki konserwujące
(z kory wierzby), które nie są dostępne w postaci certyfikowanej organicznie.

Gdzie wytwarzane są kosmetyki Beyond Organic?

Wszystkie są produkowane ręcznie na naszej farmie
w Kornwalii (Wielka Brytania).

Czy opakowania kosmetyków są także przyjazne środowisku?

Oczywiście, że tak! Szklane słoiczki nadają się
do recyclingu i powstały z przetworzonego szkła.
Mogą być wrzucane do pojemników na bezbarwne szkło, ponieważ ich zabarwienie uzyskaliśmy poprzez zastosowanie roślinnych barwników. Pudełeczka
są z przetworzonego kartonu i nadają się do ponownego przetworzenia. Stosowane przez nas plastikowe pompki także nadają się do recyklingu.

Czy kosmetyki Beyond wytwarzane są zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Wytwarzania (Good Manufacturing Practice)?

Tak i jesteśmy bardzo dumni z naszego procesu produkcji oraz przyjaznych środowisku działań. Uzyskaliśmy także certyfikaty ISO 9001 oraz 14001, które powodują, że co roku nasza firma kontrolowana jest pod kątem procesów produkcji i procedur mających wpływ na środowisko. Każdy pojedynczy produkt, który wytwarzamy, jest możliwy do zidentyfikowania
na każdym etapie procesu produkcji.

Które kosmetyki Beyond poleciłabyś szczególnie?

Och! Obawiam się, że będę musiała przyznać się
do stosowania linii Ultra Radiance, ponieważ nie jestem już taka młoda! Jeśli jednak miałabym wybrać coś uniwersalnego to doradzałabym wszystkim, aby nie ruszali się nigdzie bez małego opakowania naszej maści naprawczej Rescue Salve – świetnie sprawdza się
w przypadku podrażnień skóry, ugryzień owadów, poparzeń, egzemy itd. Zawsze biorę ją ze sobą na wakacje, a w przeszłości zdarzało się, że obdzielałam tym specyfikiem połowę gości hotelu, w którym byłam!

Jakie plany na przyszłość ma marka Beyond?

To naprawdę ekscytujące! Planujemy nie tylko wprowadzenie szamponu i odżywki, które powinny pojawić się w sprzedaży już niedługo, ale też przygotowaliśmy trzy nowe produkty odmładzające, które mają pojawić się już w lutym 2015 roku, trzy produkty do skóry trądzikowej i kilka ogólnodostępnych, naturalnych preparatów.

Opowiedz nam o waszej współpracy i wsparciu dla Cancer Active Organisation.

Organizacja Cancer Acticve bardzo ostrożnie podchodzi do polecania produktów swoim klientom. Jesteśmy więc zachwyceni tym, że nasze produkty są polecane na ich stronie, gdyż według ich kryteriów, polecają tylko te preparaty, które ich zdaniem są najlepsze w danej kategorii. Dlatego też nazywają je „Produktami
z wyboru”. Nie zastosowaliby i nie poleciliby niczego nie spełniającego ich kryteriów. Dlaczego więc nie mielibyście ich używać?
W Cancer Active chcą aby wszystkie sprzedawane przez nich produkty były możliwe najlepsze w danej kategorii – jeśli to możliwe unikają produktów, które zawierają GMO, środki konserwujące, pestycydy i gluten.
Chciałabym wspomnieć również o dr Marilyn Glenville, znanej dietetyczce dla kobiet i ekspercie ds. menopauzy w Wielkiej Brytanii, która także poleca nasze produkty
i nadała im najwyższe przyznawane przez nią „platynowe” wyróżnienie.